Bloggstart!

Tjena och hjärtligt välkommen till mitt VW Typ 1 projekt!

Ska berätta lite om min väg till min första Folkvagn. Den började sommaren -07, jag ville ha någonting att pyssla med och samtidigt ha en bil att övningsköra i, då farsan håller på och renoverar en Karmann Ghia började man snegla åt någon gammal VW, jag tjatade men i brist på garage så fick jag aldrig tillåtelse att köpa en, istället blev det en Mitsubishi Eclipse vintern -07 som för övrigt är en kanonbil och som jag är väldigt nöjd med, trots att den kommer från fel världsdel!

Men då jag började bli nöjd med Eclipsen och lessnade på att renovera veteranmopeder så väcktes Folkadrömmarna till liv igen, jag tog upp ämnet med farsan och nu verkade han mer positiv till det, om jag fixade en garageplats, pengar och ett bra objekt så kunde det nog bli någonting. Sagt och gjort, jag kollade runt och nästan direkt fick jag tag i en plats hos min gode vän Jimmy, tackar och bockar! Sedan som en skänk från ovan fick jag invalidersättning från försäkringsbolaget pga mina problem med mitt knä, holy smoke bara en sak kvar nu, hitta ett bra objekt!! Med ständig koll på Blocket (Som om jag inte hade det innan) så dök det helt plötsligt upp en intressant -65:a i Rättvik vilket är ett ganska behagligt avstånd, jag och farsan ringde på den och den var kvar men det fanns spekulanter men ägaren var sjyst och skulle hålla den till oss till helgen

Hämtar hyrtrailer på Preem
 Jag och farsan åkte till Preem och hyrde biltrailer som Folkvagnen skulle fraktas hem på! Beemern fick agera draghund.

Visst blev det affär, här står den på trailern utanför Donken i Falun där det blev lunch.


Precis inrullad i jimmys garage där den ska få må bra!


Det bjussades på torrkörning, självklart!


Men vi tyckte det var dumt att bara stå och beundra skönheten så vi satte igång direkt och skrapa bort gammal underredsmassa i hjulhusen ibak, tack för hjälpen Jimmy!


Upptäckte lite att laga, bl a båda stötfångarfästena ibak och innerbakskärm på vänster sida så jag köper helt nya ersättningsplåtar.

Där avrundar jag detta första blogginlägg ocg hoppas du tittar in lite då och då för rapporter om vad som pågår i ett garage djupt in i dem mörka skogarna någonstans i Sverige.

Kommentarer
Postat av: Carl

Hoppas att man får se den på BUGRUN i år då! Ska själv försöka få iordning min till dess. Lycka till/ Carl.

2009-01-18 @ 14:51:37
Postat av: Joel Sjödin

ruttna jävla bil:D

2009-01-20 @ 12:43:25
URL: http://www.negerslavar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0